Handelsbetingelser | Room for More

HANDELSBETINGELSER | ROOM FOR MORE

GENERELLE OPLYSNINGER Roomformore.dk administreres af:

DACO Invest I/S

Grundtvigs allé, 6400 Sønderbog

CVR: 39974444

Obs retur og reklamation skal sendes til:

Roomformore.dk

Grundtvigs allé 172

6400 Sønderborg.

Email: Info@roomformore.dk

Telefon: 71 74 10 72 Vores telefontider er: Mandag - Fredag: 10.00 - 13.00 (BEMÆRK - Vi har LUKKET onsdag)

 

BETALINGSMULIGHEDER

Hos Room for More kan du betale med en lang række kreditkort (Dankort, Visa, Mastercard, American Express mv.). Du kan også betale med Mobilepay og ViaBill. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Alle beløb er i DKK og inklusiv moms.

 

 

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

 

LEVERING

Hvis du køber for mindre end 450 kr. ligger vi 39 kr. til din ordre for fragt ved levering til pakkeshop, og 59 kr. ved privatomdeling. Det er simpelthen for at dække en del af vores omkostninger til fragten.

Ved køb over 450 kr. er der gratis fragt til pakkeshop, hjemmelevering koster 19 kr.

Ovenstående fragtpriser gælder for levering i Danmark. Fragtpriser til andre lande kan oplyses ved henvendelse herom.

Glas, keramik og andre skrøbelige produkter bliver altid pakket ekstra sirligt ind. Hvis du har specielle ønsker til din fragt eller levering, så kontakt os gerne efter du har afgivet din ordre. Husk at skrive dit ordre nummer. Du kan altid kontakte os direkte på info@roomformore.dk

Vi samarbejder med følgende fragtselskaber i Danmark: GLS og PostNord. Du kan vælge både privatomdeling samt levering til nærmeste pakkeshop / boks.

Leveringstiden på alle lagerførende varer er 1-4 dage i Danmark. Ved fjernlager er den normale leveringstid 3-9 dage. Vi kontakter dig, såfremt din varer er i restordre.

Ved større møbler som kommoder, borde, sofaer og lignende vil der som udgangspunkt altid være længere leveringstid (Normalvis 1-4 uger). Vi kontakter dig i så fald med en forventet leveringsdato.

Vi leverer så vidt muligt til hele verden. Varer, der skal sendes til EU-lande kan bestilles direkte via vores hjemmeside. Skal du have sendt varer til EU bedes du rette henvendelse via e-mail, så vi kan undersøge den aktuelle fragtpris.

Levering af større møbler:

Ved køb af større møbler kontakter vi dig angående aftale om leveringsdag, da varen fragtes med fragtmand, hvor man skal være på adressen ved levering. Leveringen foregår i dagstimerne mellem 8-16, og man skal enten være hjemme på adresse - eller alternativt give fuldmagt til, at pakken kan stilles et sikkert sted på adressen. Alle varer leveres til kantsten.

Levering af større møbler til udlandet:

Ved bestilling af større møbler til udlandet kan der fremkomme en merpris på fragten udover dét, der er angivet på hjemmesiden. Fragtprisen afhænger af størrelsen på møblet, samt den udenlandske adresse, der skal leveres til. Vi informererer om den eventuelle merpris forud for afsendelsen, og møblet sendes kun ved forudgående accept af den eventuelle merpris.

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en

aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Fristen indebærer, at du har Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail til info@roomformore.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du nægter at modtage en vare ved selve leveringen, kan der forekomme et gebyr for returfragten. Dette beløb vil blive modregnet i beløbet der efterfølgende krediteres. Hvis du undlader at afhente en pakke i en pakkeshop som følge af en returnering/annullering af en ordre, kan der ligeledes forekomme et gebyr for returfragten. Dette beløb vil blive modregnet i beløbet der efterfølgende krediteres. Gebyret for returfragten vil være identisk med den faktiske pris for returfragten fra GLS.

Fortrydelsesret ved B2B handel

Som udgangspunkt ydes der ikke returret ved B2B handel (Business to Business). Ønsker dit firma dette, så kontakt os inden købet for at aftale nærmere.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler. Udgifterne til returnering af disse varer afholdes af kunden selv. Vi kan være behjælpelige med at anbefale et fragtfirma. Hvis vi skal booke returfragten, fratrækkes prisen dit returbeløb. Prisen på returfragt afhænger af din adresse - ring til kundeservice, så undersøger vi prisen for dig. 

 

Gebyr for forkert oplyst adresse ved privatlevering

Når du vælger privatlevering er det vigtigt, at du oplyser den korrekte adresse (og kontrollerer, at du har fået skrevet den korrekte adresse ind). Kontakt os venligst så hurtigt som muligt, hvis du opdager, at fejlen er sket.

De fleste fragtfirmaer opkræver store gebyrer ved forkert adresse. Ved GLS er det omkring 50-70 DKK og ved møbler mm. kan det være alt mellem 300-1000 afhængig af størrelsen på møblet. Disse ekstra gebyrer vil blive faktureret, såfremt adressen er indtastet forkert, og vi ikke har fået besked om ændringen inden pakken er forsøgt afleveret.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

VARENS STAND:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

HUSK AT DU ER ANSVARLIG FOR VARENS TILSTAND FRA DU MODTAGER VAREN OG TIL VAREN ER MODTAGET HOS OS. DET INDEBÆRER OGSÅ UNDER FRAGTEN FRA DIG TIL OS. SÅ VÆR SIKKER PÅ AT VAREN ER FORSVARLIGT PAKKE IND.

 

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

HVIS DU FORTRYDER KØBET, SKAL VAREN SENDES TIL:

Roomformore.dk, Grundtvigs allé 172, 6400 Sønderborg.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du kan udfylde denne standard fortrydelsesformular som findes her og i bunden af handelsbetingelserne.

GAVEKORT

Gavekort købt på www.roomformore.dk er gyldige i 3 år fra udstedelsestidspunktet.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger. Varen sendes til: Roomformore.dk, 6400 Sønderborg, 6400 Sønderborg. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PERSONDATAPOLITIK:

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos DACO invest I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på roomformore.dk er Steffan Dam og Malthe Cowland, Direktør, DACO invest I/S. Som registreret hos DACO Invest I/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@roomformore.dk.

 

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@roomformore.dk.

Vi lever op til alle Datatilsynetes retningslinier til korrekt og etisk behandling og opbevaring af data. Du kan læse vores vores Privatlivspolitik her.

 

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på info@roomformore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg www.forbrug.dk Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Roomformore.dk

Grundtvigs allé 172

6400 Sønderborg.

info@roomformore.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09/09-2021